poniedziałek, 26 października 2009

Redcomm. Kto to? Co to?


Agencja Reklamowa Redcomm podpisała umowę na kompleksową obsługę marketingową Urzędu Miasta Olsztyn. W ramach kontraktu, agencja będzie odpowiedzialna za przygotowanie całościowego systemu identyfikacji miejskiej oraz planowanie i realizację kampanii promocyjnej Olsztyna.

Co to za firma? A firma to dość znana na rynku reklamowo-marketingowym. Wśród klientów posiada m.in.: Telekomunikację Polską, Auchan, Storck i Luksusową. Wierzyć trzeba, że reklamowa obsługa stolicy Warmii i Mazur też będzie luksusowa. Przeglądając portfolio firmy nie ma jednak za bardzo czym się zachwycić. Największy event? Konferencja TP z udziałem Leo Beenhakkera i otwarcie Centrum Handlowego Arkadia w Warszawie. Agencja nie ma więc nic szczególnego, czym mogłaby się pochwalić.

Pozostaje tylko wierzyć i mieć nadzieję, że wszystko PO zmianie składu Wydziału Promocji olsztyńskiego ratusza będzie i tak niezłe...

7 komentarzy:

  1. Witam kolego,
    Krytyka czegoś o czym się niewiele wie, to dość specyficzny rodzaj dyskursu. Zakładam, że jako magister dziennikarstwa wiesz chociażby o podstawowej zasadzie - wysłuchaniu drugiej strony. Choćby dlatego pozwoliłem sobie napisać kometarz. Jeśli wiesz cokolwiek o organizacji eventów, to otwarcie największego centrum handlowego w Europie Środkowej powinno Ci coś powiedzieć. Jeśli nie mówi, to nie oceniaj czyjejś pracy z punktu widzenia dyletanta. Realizacja aktywności promocyjnych dla bardzo dużych marek, to wynik ciężkiej pracy sporej grupy ludzi, więc Twoje "nic szczególnego" wydaje mi się dość na wyrost. Nie wiem jakie masz doświadczenia w pracy z międzynarodowymi markami, z jakimi narzędziami się zetknąłeś, jakich udało Ci się kiedykolwiek użyć. Wiedz jedno - pracę marketera oceniasz po briefie i WYNIKACH, a nie po Twoim widzimisię.
    Jeśli chcesz porozmawiać - zapraszam do kontaktu.
    Witek
    info@redcomm.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam panie Witku,
    jasnym jest, że pracę marketera ocenia się po efektach. Obietnicą efektu jest także zdobycie dobrego, powiedzmy nawet kolokwialnie "sporego" klienta. Jeśli chodzi o eventy realizowane przez Redcomm, to nie znalazłem opinii sławiących sposób ich realizacji, promocji czy wykonania, które mówiłyby: "Redcomm to świetny wybór!".
    Nie umniejszam żadnym zrealizowanym przez agencję projektom, wskazując jedynie, że w jej portfolio nie znalazłem "niczego szczególnego", charakterystycznego, co jednoznacznie kojarzyłoby Redcomm z wydarzeniem, które na długo zapadło w pamięć - zarówno konsumentów jak i konkurencji.
    A dyskursu nie wypada przenosić "pod kołdrę". Opcja dodawania komentarzy pod postami jest idealnym miejscem na jego prowadzenie, panie Witku.
    Co do doświadczenia - chętnie poszerzę je w kierowanej przez Pana agencji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odnoszę wrażenie, że mylnie utożsamia Pan promocję miasta z event marketingiem. Eventy to tylko jedno z narzędzi, jedna z możliwości promowania miejsca. Ale nie jedyna. Jako agencja reklamowa jesteśmy w ramach umowy odpowiedzialni za komunikację promocyjną, za współtworzenie marki "OLSZTYN" i tak proszę rozumieć to co robimy. Eventy, wydarzenia kulturalne etc. są w gestii Urzędu Miasta. Nasza rola to skutecznie je reklamować.
    I proszę nie myśleć, że chowamy głowę pod kołdrę :)
    A co do oferty współpracy - niestety, w chwili obecnej nie prowadzimy projektów rekrutacyjnych.
    Pozdrawiam
    Witek

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam ponownie, oczywistą oczywistością jest, że agencje nie odpowiadają za planowanie akcji czy przedsięwzięć promocyjnych w przypadku realizowania promocji miasta lub - jak w tym przypadku - marki. Pisząc, że największym zrealizowanym eventem przez Redcomm jest otwarcie Arkadii i konferencja ex-coacha, nie sugeruję, że to szczyt możliwości kreacyjnych pracowników agencji. To realizacja zlecenia i dyskutować można tylko jak zostało ono wykonane oraz czy zleceniodawca świadczy o "pozycji" agencji. Użyłem skrótu myślowego, mając nadzieję, że będzie on czytelny - zabrakło mi w Państwa portfolio zrealizowanych projektów promocyjnych miast.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Żeby zakończyć pozytywnym akcentem, wklejam info prasowe - są już pierwsze pozytywne recenzje naszej pracy dla Olsztyna:
    http://newss.pl/reklama-i-media/kampania-reklamowa-miasta-olsztyn-nominowana-do-prestizowej-nagrody.html

    :)
    Witek

    OdpowiedzUsuń
  6. Brawo, brawo! Jaskółka nadziei na wreszcie "jakąś" promocję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Proszę o maila z nominowanymi billboardami. Chętnie zamieszczę.

    OdpowiedzUsuń